Kompleksowe usługi zarządu nieruchomościami
W przypadku wspólnot mieszkaniowych będących w fazie organizacji świadczymy usługi w zakresie:
- wystąpienia do urzędu statystycznego o nadanie numeru REGON,
- wystąpienia do urzędu skarbowego o nadanie numeru NIP,
- założenia rachunku bankowego,
- przygotowania umów na dostawę mediów i wszelkich innych, zapewniających prawidłową i niezakłóconą obsługę nieruchomości,
- ustalenia zasad obsługi finansowej wspólnoty,
- ubezpieczenia budynku oraz wspólnoty.
Poza tym świadczymy kompleksowe usługi związane z zarządzaniem nieruchomością wspólnoty mieszkaniowej w ramach umownego wynagrodzenia.
W ramach zarządzania nieruchomością oferujemy:
- ustalanie planów strategicznych i operacyjnych dla nieruchomości,
- zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości, budżetowanie, sprawozdawczość i kontrolę, zarządzanie kosztami,
- analizę finansowo-ekonomiczną nieruchomości,
a także:
- reprezentację wspólnoty mieszkaniowej
- na zewnątrz, przed organami administracji państwowej i samorządowej,
- w stosunkach pomiędzy właścicielami.
Nasze usługi obejmują także obsługę prawną wspólnoty:
- opracowywanie umów w zakresie obsługi eksploatacyjnej i technicznej nieruchomości wspólnej oraz ich zawieranie, aneksowanie i rozwiązywanie w imieniu i na rzecz wspólnoty mieszkaniowe,
- opracowywanie uchwał i regulaminów wewnętrznych wspólnoty mieszkaniowej,
- reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej przed sądami i organami egzekucyjnymi,
- współpracę w imieniu i na rzecz wspólnoty z kancelariami prawnymi w przypadkach wymagających wyspecjalizowanej obsługi prawnej.
Obsługa eksploatacyjna w ramach naszej usługi to:
- prowadzenie i aktualizacje ewidencji lokali i ich użytkowników,
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości wspólnej,
- zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej przez wyszukiwanie dostawców, negocjowanie umów zawieranych w imieniu i na rzecz wspólnoty i kontrole ich wykonania w zakresie:
- nadzorowania dostawy usług komunalnych: wody, energii elektrycznej, gazu, odprowadzenia ścieków oraz innych umów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
- ubezpieczenia na życzenie wspólnoty nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych,
- zapewnienie organizacji utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynków, służących do wspólnego użytku właścicieli lokali oraz utrzymania należytego porządku i czystości terenu działek, chodnika wzdłuż budynków i innych terenów wspólnoty, zgodnie z zawartymi umowami z usługodawcami,
- udzielenie każdemu właścicielowi lokalu w nieruchomości, na każde jego życzenie, wyczerpujących informacji dotyczących spraw zarządzania nieruchomością wspólną oraz o rozliczeniach w zakresie dotyczącym indywidualnych lokali,
- zapewnianie, w miarę zainteresowania potencjalnych najemców/dzierżawców, wynajęcia pomieszczeń i lokali, położonych w częściach wspólnych nieruchomości, o ile są na ten cel wykorzystywane,
- zapewnianie w miarę zainteresowania potencjalnych najemców wynajęcia na reklamy zewnętrznych ścian oraz dachu budynku i innych części nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel są wykorzystywane,
- wydawanie zaświadczeń, poświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych i innych.
Zajmujemy się również obsługą zebrań wspólnoty mieszkaniowej, co oznacza:
- zwoływanie na zlecenie zarządu wspólnoty zebrań sprawozdawczych wspólnoty mieszkaniowej raz w roku, nie później niż do końca pierwszego kwartału każdego roku kalendarzowego,
- przygotowanie zebrań, co oznacza w szczególności zapewnienie lokalu wynajętego w imieniu i na rzecz wspólnoty, umożliwiającego odbycie zebrania oraz przygotowanie porządku zebrania i projektów uchwał wspólnoty mieszkaniowej,
- zawiadamianie właścicieli lokali na piśmie o terminie, miejscu i porządku, co najmniej na tydzień przed terminem zebrania,
- obsługa zebrań wspólnoty, z możliwością prowadzenie zebrania, protokołowanie jego przebiegu oraz liczenia głosów,
- na zlecenie zarządu zbieranie indywidualnie oddawanych głosów oraz niezwłocznie poinformowanie na piśmie każdego właściciela lokalu o treści uchwały, która została podjęta z udziałem głosów zebranych indywidualnie.
Oferujemy Państwu także obsługę techniczną wspólnoty mieszkaniowej, czyli:
- sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia obowiązków zarządcy nieruchomości jej dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej i książki obiektu budowlanego), eksploatacyjnej i finansowej od dotychczasowego administratora (zarządcy),
- przechowywanie oraz prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego,
- zapewnienie, poprzez prowadzenie i zlecanie w uzgodnieniu z zarządem, konserwacji i bieżących napraw, prawidłowego użytkowania budynków i lokali oraz instalacji i urządzeń wentylacyjnych, instalacji wodociągowej, centralnego ogrzewania, instalacji i urządzeń gazowych, instalacji elektrycznej, instalacji odgromowej, kanałów i przewodów spalinowych oraz dymowych, instalacji domofonowej,
- zapewnienie i zlecanie w uzgodnieniu z zarządem kontroli technicznych i okresowych, obligatoryjnych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie zgodnie z wymogami Prawo budowlane, a także oceny stanu technicznego oraz wyznaczenia i oszacowania wartości niezbędnych działań inwestycyjnych remontowych i modernizacyjnych,
- zapewnienie organizowania warunków bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego,
- zapewnienie i zlecanie w imieniu i na rzecz wspólnoty, zabezpieczenia awarii oraz usuwania ich skutków na nieruchomości wspólnej w przypadkach przekraczających zakres bieżących konserwacji,
- zapewnienie, w imieniu i na rzecz wspólnoty, realizacji remontów i modernizacji nieruchomości wspólnej poprzez wyszukiwanie wykonawców, negocjowanie warunków zawieranych umów i kontrolę ich wykonania,
- prowadzenie księgi napraw i awarii oraz zgłoszeń członków wspólnoty, w której w szczególności odnotowane będą wszystkie zgłoszenia przekazywane do zarządcy przez wspólnotę oraz działania podejmowane przez zarządcę w celu ich realizacji.
W ramach obsługi finansowej wspólnoty zajmujemy się:
- uzyskaniem dla wspólnoty numeru statystycznego REGON, jeśli numer taki do tej pory nie został uzyskany,
- otwarciem w imieniu i na rzecz wspólnoty we wskazanym przez nią banku rachunku bankowego w sytuacji, gdy wspólnota takiego rachunku nie posiada, oraz dokonywanie bieżących rozliczeń przez ten rachunek bankowy,
- zgłoszeniem identyfikacyjnym NIP w imieniu i na rzecz wspólnoty we właściwym urzędzie skarbowym,
- corocznym składaniem do właściwego urzędu skarbowego, w imieniu i na rzecz wspólnoty, deklaracji CIT-8,
- wydzieleniem dla funduszu remontowego oddzielnego subkonta na życzenie wspólnoty mieszkaniowej,
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek wnoszonych przez właścicieli na pokrycie tych kosztów a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej – w zakresie i w sposób określony w odrębnej uchwale wspólnoty mieszkaniowej,
- rozliczanie płatności jak poniżej, wnoszonych przez właścicieli lokali wnoszonych z góry do dnia 10 każdego miesiąca ( lub terminu ustalonego przez wspólnotę ):
- zaliczek na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną (zaliczki bieżącej/eksploatacyjnej oraz zaliczki na fundusz remontowy),
- zaliczek za media dostarczane do lokali poszczególnych właścicieli,
- pożytków z nieruchomości wspólnej,
- przygotowaniem projektu rocznego i wieloletniego rzeczowo-finansowego planu gospodarczego zarządzania nieruchomością wspólną,
- sporządzaniem rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty mieszkaniowej,
- prowadzeniem bieżącej analizy kosztów utrzymania nieruchomości,
- kontrolą należności i zobowiązań, podejmowanie działań windykacyjnych w zakresie ściągalności należnych opłat oraz stałą kontrolą terminowości wpłat,
- stałym podejmowaniem działań optymalizujących koszty zarządu nieruchomością wspólną.
Najefektywniejsze zarządzanie i administrowanie nieruchomościami w Sosnowcu